2011. júl 25.

A hazai tájak védelmében 2

írta: Sz. Zsolt
A hazai tájak védelmében 2

Kiiratkozik a nemzetből, aki külföldön nyaral?


Ezzel a kis videóval sikerült ismét jól megosztani a közvéleményt.
Amúgy sem nehéz...
Mindenki döntse el maga,hogy melyik táborba tartozik.
Én nem is írok hozzá csak annyit,hogy 20 évig kizárólag belföldön túráztam,de nem láttam mindent.
Bőven van még mit megnézni-felfedezni itthon is.
Persze ez felvet egy kérdést: mi számít ma hazai terepnek?
Éppen emiatt ez a hozzászólás nagyon tetszett:"Idén nem megyek külföldre nyaralni, irány Erdély."
                                                        
                                                            Íme tehát a cikk és hozzá a videó:
/forrás: 168 óra online/

Itthon a legjobb – üzeni a Magyar Turizmus Zrt. a magyaroknak, akik finom feddésben is részesülnek, amiért külföldön költik a pénzüket. Mert ha itthon tennék, azzal a munkahelyteremtésbe is besegítenének. Akinek ilyenkor mégsem a kormány egymilliós célszáma lebeg a szeme előtt, illusztris társaságban találja magát: Orbán Viktor idén Horvátországot választotta.

"Az utóbbi időben több nagyszabású beruházás is célegyenesbe ért, ... turisztikai látnivalóink megszámlálhatatlanok. Sajnos ennek ellenére is 400 milliárd forintot költenek külföldi nyaralásra a magyarok évente, amely összeg, ha hazánkban maradna, növelhetné a belföldi turizmus presztízsét, a magyar szolgáltatások színvonalát, és munkahelyeket teremtene" – így kezdődik a Magyar Turizmus Zrt. szakmai közreműködésével, illetve a Magyar Termék Kft. anyagi forrásaival készült kisfilm, amellyel a belföldi utakat népszerűsítik a kampány kezdete, június eleje óta.



A film és a hozzá tartozó honlap (Magyarország - Szívedhez legközelebb) megálmodóinak nincs könnyű dolguk. A magyarok fele egyáltalán nem nyaral. A vakációzók mindössze harmada nyaral itthon, és általában rövid időt, egyszerre 3-4 napot töltenek pihenéssel. Ők egy évben nagyjából 240 milliárd forintot költenek el idehaza. Azok viszont, akik külföldön nyaralnak, ennek majdnem a kétszeresét, 400 milliárd forintot. A Magyar Turizmus Zrt. kampányának célja itthon tartani a turistákat, hogy ne külföldön költsenek. Az állami vállalatnak sokak mellett Orbán Viktor miniszterelnököt sem sikerült eddig meggyőznie, aki idén Horvátországban nyaralt családjával.

Finoman gyalázni
A kampányfilm június elején került fel a Youtube-ra, néhány nap múlva már a Kreatív kommunikációs szaklap blogjának olvasótábora véleményezte: "Figyeltétek a szöveget az elején? Itthon épül-szépül minden, "sajnos" (!) azonban honfitársaink 400 milliárd forintot költenek évente külföldön, amely összeg, ha itthon maradna, milyen szép lenne minden stb. Elkezdték finoman gyalázni azokat, akiknek van pofájuk külföldre menni nyaralni. Horvátországban nyaralsz? Kiiratkoztál a nemzetből! Ez nem turisztikai propaganda, hanem politikai." "Ez a videó pont olyan, mint a nagy szocialista propagandafilmek (csak mai, és természetesen nagyon szép látvánnyal). Félelmetes" – vélekednek mások. "Nekem különösen a desznyótoros-lángos-pályinkás kombó tetszett. Ez köll a magyarnak, nem a kokakóla" – írja egy kommentelő.

A Youtube-on a videóhoz több mint 200 hozzászólás érkezett. "Így jár, aki járulék-kötelessé teszi az üdülési csekket. Evvan" – olvasható a kommentek között. "Mi lenne velünk, ha a külföldiek sem jönnének ide? :)" "Egy maroknyi amerikai emigránson kívül ezt a giccset nem hiszem, hogy bárki is fogyasztani lenne képes. Az itt élő magyarok nem képeslapról ismerik az országot. Kit akarunk átverni? Minek?" – írja egy másik hozzászóló. "Senki nem azért menekül külföldre, mert nem elég szépek a folyók és a hegyek, vagy nem énekelnek elég szépen a madaraink.. de a politika mindent tönkretesz.. nincs középréteg, vannak a túl gazdagok és a túl szegények.. Orbán úr szerint mindenkinek le kellene mondania 1 havi fizetéséről vagy nyugdíjáról.. ilyen máshol miért nincs?"

Talán 100 év múlva
"A matyóhímzéses házikóban előadott véres-májas hurkás nagy zabálást nyilván nem a népegészségügyi különadó reklámozása céljából rakták be a klipbe" – írja valaki. Mások szerint "jó lenne, ha a gazdasági környezet nem megölni, hanem segíteni akarná a vállalkozásomat és az emberek örülnének a sikereimnek és nem irigykednének. A Balaton drágább, mint a környező tengerek, a vállalkozás adminisztrációs költségei sokszorosai a környező országokénak, az APEH rugalmatlan az online vállalkozások számlázási kötelezettségeivel. A filmet és az ilyen kísérleteket támogatom, talán így jobb lesz 100 év múlva."

Vannak, akiknek tetszik a klip:
"Főleg ennek a kisfilmnek a hatására döntöttem el, hogy a spórolt pénzem, amit utazásra költök, azt Magyarországon belül fogom élvezni. Hiába olcsó Tunézia vagy Egyiptom. Nekem ez a hazám és az elsődleges célom, hogy ezt a gyönyörű országot megismerjem."
"Nagyon jól sikerült, de a végén nem a csonka Magyarországot, hanem nagy Magyarországot szeretném látni" – fűzi hozzá egy másik kommentelő.


"Idén nem megyek külföldre nyaralni, irány Erdély."



Szólj hozzá

gondolatok