2016. ápr 20.

Tűzhányók nyomában a Bükkalján 2. rész

írta: Sz. Zsolt

Eléggé megkésve írok március végi túránkról, mert miután elég sok munkát fektettem az első részbe, melyben a Kő-völgyben tett túránkat részletezem, az nem hozta egyáltalán a várt nézettséget. De mivel nem a nézettség növelése az elsődleges célom, hanem a tájékoztatás, a kevéssé ismert és járt utak, helyek bemutatása, csalódottságomat félretéve mégis elkészítem a bejegyzést, hátha kíváncsi lesz rá néhány arra fogékony olvasóm.

Tehát fojtassuk Bükkaljai körtúránkat, vagy mondhatni kőtúránkat..... bár kissé rövidre fogva mondandómat. Aki részletesebben is szeretne beletemetkezni a témába, itt talál hasznos infókat: Kaptárkő Természetvédelmi és Kulturális Egyesület
Mint ahogy az előző írásomban olvashattátok, Bogácson töltöttünk néhány napot március végén, hogy bejárjunk néhány eddig még általunk sem látott, de a leírások alapján ígéretesnek tűnő túracélpontot. Erről itt olvashatnak, akik eddig nem látták: Tűzhányók nyomában a Bükkalján
Bogács és környéke a település feletti kilátóból nézve
A Bogácstól 5 kilométerre fekvő Szomolya melletti Vén-hegyen található kaptárkövekhez könnyedén eljuthatunk a piros sáv jelzést követve, majd Szomolyán rátérve a piros háromszög jelzésre.
A Szomolyai kaptárkövek tanösvény egyik részlete

"A kaptárkövek olyan sziklavonulatok vagy kúp alakú kőtornyok, amelyek oldalaiba a régmúlt korok emberei fülkéket faragtak. Ezek a földtani alakzatok az ember formaalakító tevékenységének nyomait is magukon hordozzák, ezért régészeti, néprajzi, kultúrtörténeti értéket is képviselnek.  A Szomolyai kaptárkövek tanösvény a Szomolyai Kaptárkövek Természetvédelmi Terület természeti és kultúrtörténeti értékeit mutatja be. A Vén-hegy nyugati lejtőjén, a Kaptár-völgyben helyezkedik el a nyolc nagyobb, fülkés sziklára, kőkúpra tagolódó riolittufa vonulat, mely Magyarország legtöbb fülkével (117 db) rendelkező kaptárkő csoportja..." forrás:Kaptárkő Természetvédelmi és Kulturális Egyesület
A tanösvény tetején
A kövek
A Királyszéke
Miután megnéztük a köveket, elindultunk visszafelé Szomolyára. A falu felett találjuk a Nagyvölgy-tető kilátót, melyet 2015 augusztus végén adtak át, és remek panorámát élvezhetünk akár a Bükk-hegység déli lejtői felé, akár az Alföld irányába.
Szép panoráma a Nagyvölgy-tető kilátóból. A távolban a Bükk-hegység déli oldala
Kilátás a síkság felé
Nagyvölgy-tető kilátó Szomolya felett
Innen aztán ugyanazon az úton mint ahol jöttünk, visszatértünk Bogácsra, ami így egy könnyű 12 kilométeres délutáni kirándulás volt.

Egy másik túránkon szintén a vulkáni tevékenység nyomait fedeztük fel, most az Egerhez közeli Mész-Hegy - Nyerges-Tetői Tanösvényre indultunk.
"Az Egertől 2 km-re, keleti irányban található 1,5 km hosszú tanösvény (mely a sárga jelzésű Bükkaljai Kő-úthoz és a sárga háromszög jelzésű turistaúthoz csatlakozik) a Mész-hegy – Nyerges-tető helyi jelentőségű védett természeti terület földtani felépítését, természetes élőhelyeit, tájhasználati módjait és a bükkaljai kőkultúra eml&
Szólj hozzá

hasznos gondolatok túra fotók Bükk

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valéria Rácz 2016.04.21. 08:31:47

Nagyon szép leírás gyönyörű fotó
k kedvcsináló lehet én végigjártam a kaptárkövek lenyűgöznek

Névtelen 2016.04.21. 14:58:32

Kár lett volna kihagyni ezt a beszámolót, gyönyörű helyek és képek. Szeretek túrázni, de mindig meglepődök ezt a blogot olvasva, hogy milyen csodák vannak itthon, amiről még nem is hallottam. Remélem még sok beszámoló lesz :).

Unknown 2016.04.21. 17:58:22

Nagyon jó és érdekes leírás!A kökörcsines,héricses rét merre van?Szívesen megnézném...

Névtelen 2016.04.21. 19:20:09

Nagyon remek útleírás gyönyörű fotókkal. Gratulálok , és várom a következőt!!

István Albert 2016.04.22. 19:47:20

Ismet gyönyörű fotók, gratulálok :-)

Zsolt Szatmári 2016.04.24. 18:11:12

Köszönöm!

Zsolt Szatmári 2016.04.24. 18:12:36

Köszönöm! Én is remélem, de néha.... kicsit lehangoló tud lenni, ha nem úgy alakulnak a dolgok, mint vártuk.

Zsolt Szatmári 2016.04.24. 18:13:52

Köszi! Sajnos az élőhelyek védelme érdekében -ha ez indokolt- nem írom le a konkrét helyszíneket.... Most pontosan ez az eset áll fenn, ne haragudj....

Zsolt Szatmári 2016.04.24. 18:14:42

Köszönöm, előbb-utóbb folytatom... de most túl sok a túra.... ami persze nem baj!

Zsolt Szatmári 2016.04.24. 18:15:06

Köszönöm szépen István!

Névtelen 2016.05.01. 08:16:38

Köszönöm,hogy láthatom ezt a szépséget Te általad !Én a természet imádója....

Flögi 2016.08.11. 20:58:10

Hátulról a második kép valami lélekzetelállítóan szép.

Zsolt Szatmári 2016.08.12. 09:46:16

Örülök, hogy megmutathattam!

Zsolt Szatmári 2016.08.12. 09:46:45

Köszönöm szépen kedves Flögi!