2014. már 30.

Egy nagyon rövid séta Biharfüred környékén

írta: Sz. Zsolt

2014.03.29.

Éppen csak hazaértünk a 4 napos Bükki túránkról, már másnap reggel indultunk is Romániába, Biharfüred környékére, elsősorban krókuszokra /Kárpáti sáfrány/ és egy kis hóra számítva a már hagyományosnak mondható tavaszi túránkra. Sokan irigyelnek minket az ilyen "akciókért" de sajnálom, mi a szabadság rabjai vagyunk, muszáj mennünk.

No de ember tervez, isten végez... így tartja a mondás. Bejött.

Technikai problémák miatt több mint három órás késéssel értünk Biharfüredre, ami egy rendesebb túra lehetőségét meghiúsította. Szuper. Hát nem voltam boldog ettől, de mindegy, rögtönözni kellett egy rövid, de mégis tartalmas kis sétát a hegyre.

Biharfüredről felmentünk kb. 1400 méteres magasságba a Pap fürdője és a Mező-havas közti rétre - nyeregre.
Volt még hó itt-ott, de azt láttuk, hogy 1500 méter felett minden havas és a Mező-havas oldala és csúcsa is egybefüggő hóval van befedve.

Ragyogó napsütés, kellemes +16 'C-os hőmérséklet fogadott minket. Krókuszok és tőzikék is voltak mindenfelé, de sajnos a legtöbb nem ott volt ahova mi eljuthattunk, hanem néhány kilométerrel arrébb... Bosszantó.

A szépség és a szörnyeteg...

Biharfüred. A Csoda forrás.

Van még hó az erdőben és a csúcsokon is

Igazi tavaszias virágmező. Erre számítottam és még többre!

Ragyogó tavaszi délután. Bár már délelőtt itt lehettünk volna....

Csoportkép krókuszkákkal

Virágos hegyoldal

Virágok, napsütés és hó. A háttérben a Mező-havas 1625 méter magas csúcsa, ahová most nem tudtunk feljutni...